Olen ollut pari päivää ikään kuin pysäkillä.
En odottanut bussia ruuhkaisessa kaupungissa kanssamatkaajien tavoin vaan olen
pötkötellyt kotisohvalla. Lenssun ansiosta sohva on ollut tyytyväinen kun
on saanut palvella virassaan. Nuhanenä on myös oloonsa nähden kovin tyytyväinen
sillä ymmärsi eilisessä hetkessä jotain todella tärkeää.
Olen saanut olla kuin Raamatusta tutun touhukkaan Martan sijaan siskonsa
Maria joka lepäsi Jeesuksen jalkojen juuressa ja keskittyi kuuntelemaan
Mestarin opetuksia.
Martalla on touhunsa mutta ne ei taida tekemällä loppua. Siksi on hyvä välillä
painaa Stop-nappia ja pysähtyä lepäämään. Voihan joskus käydä niin että sitä
painetaan meidän itsemme puolesta, jos menee liian vauhdikasta matkaa.
Kovasti kiireissään kasvava nykymaailma tuo herkästi tukkoisuutta. Ihminen
tarvitsee pysäkkejä. Tuumata asioita tärkeysjärjestykseen. Riisuutua kaikesta
turhanpäiväisestä.
Ennen kaikkea jokainen tarvitsee sellaista säännöllistä lepohetkeä joka
voimaannuttaa kropan lisäksi sisimpää.
Olen saanut parin päivän ajan keskittyä opetussaarnoihin, lukenut, rukoillut
ja viettänyt laatuaikaa siellä Mestarin jalkojen juuressa.
On tehnyt kuulkaas hyvää. Parempaa lepopaikkaa en tiedä. Olo on kuin olisi
suihkautettu extra-annos taivaallista sumutetta tukkoiseen nenään ja on hyvä
hengittää taas jälleen. Tätä haluan vaalia!
Siunattua tiistaipäivää siskot ja veljet ❣️
Muistetaanhan välillä painaa Stop-nappia ja käydä pysäkillä.
Luukas 10 : 38-42
Heidän vaeltaessaan eteenpäin Jeesus tuli erääseen kylään. Muuan nainen,
nimeltään Martta, otti hänet luokseen. Martalla oli sisar, jonka nimi oli
Maria. Tämä asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen
puhettaan. Martta taas ahersi palvellen vieraita monin tavoin. Hän meni
Jeesuksen luo ja sanoi: ”Herra, etkö lainkaan välitä siitä, että sisareni on
jättänyt minut yksinäni palvelemaan vieraita? Sano hänelle, että hän auttaisi
minua.” Mutta Herra vastasi: ”Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet
monista asioista, mutta vain yksi on tarpeen. Maria on valinnut hyvän osan,
eikä sitä oteta häneltä pois.
