Eli ARMO. Vain neljä kirjainta mutta miten suuri sana se onkaan. Tässäpä jokunen ajatus uuteen armon aamuun.
Armo on tosiaan niin voimallinen sana, ettei sen syvyyttä pysty ihmislapsi täysin edes käsittämään. En ainakaan minä, kun ajattelen vaikkapa Jeesusta ja ristiä. Jumalan ainokainen poika joka täytti tehtävän jonka Isä oli edeltä katsonut kaikkien maailman ihmislasten vuoksi. Miksi Jumala halusi ihmislasten pelastuvan ? Koska Hän rakastaa kaikkia luotujaan ja on armollinen. Vaikka ihminen sortuikin syntiin niin tuli uusi mahdollisuus. Tuli syntien anteeksianto. Silloin paikalle asteli armo.
Siispä Jumalan rakkauden lahja koko maailmalle on se että on olemassa armo. Niin kuin lahja yleensäkin niin se annetaan. Ei siis ole mahdollista sitä itse hankkia millään keinoilla. Ei vaikka tekisit hienoimmat temput Talent-kisassa. Ei vaikka sinulla olisi miljoonia pankkitilillä niin niilläkään et voisi sitä ostaa. Voidaan ajatella myös toisin päin. Vaikka olisit kuinka mokaillut elämäsi ajan. Vaikka olisit töpeksinyt niin paljon ettei laskuissa pysyisi niin juuri silloin armo on sinua varten. Jottei kukaan voisi kerskailla niin tilanne on kaikille sama. Jumala on lahjoittanut armon kaikkia varten.
Kukaan ei ole armollisempi kuin Jumala. Siinä meidän ihmisten kuuluu kuitenkin ottaa mallia, että voimme olla anteeksiantavaisia. Sillä niin kuin mekin anteeksi olemme saaneet niin myös antakaa anteeksi toisillenne. Se on Jumalan käsky. Jumala on meitä kohtaa armollinen niin meidänkin kuuluu olla anteeksiantavaisia toisillemme. Aina se ei ole helppoa kun joku asia on loukannut syvästi mutta Jumalan avulla voimme oppia anteeksiannon parantavan merkityksen. Sillä sitä se on. Anteeksianto vapauttaa.
Tähän loppuun vielä Sanasta. Minulla on monta lemppari kohtaa Raamatussa mutta yksi niistä on tämä. Se on joka kerta sykähdyttänyt kun olen lukenut sen. Löydät sen täältä : Jeremia 31:3
"Kaukaa ilmestyy minulle Herra: Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni ARMOSTA."
Kiitos Jumala, että rakastit minua jo silloin kun päätit luoda minut. Kiitos että rakastat tänäkin päivänä! Kiitos että vedit puoleesi!
Kiitos suuresta armostasi!
Ei korkeus, eikä syvyys, eikä mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Roomalaiskirje 8:39
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti