sunnuntai 24. lokakuuta 2021

Jokainen on arvokas!

 Tänään ajatukset ovat pyörineet tässä aiheessa.

Kaikki oikeastaan alkoi siitä kun ystäväni jakoi videon missä hän hyvin lämpöiseen sävyyn jakoi ajatuksiaan liittyen vallitsevaan maailmantilanteeseen. Ajatukset veivät minua jopa niin kauas ajassa kun olin pieni tyttö ala-asteella. Muistan kun opettaja sanoi tuiki tavallisena päivänä nämä seuraavat sanat:

Kaikkien kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä, eikä kaikista ihmisistä tarvitse pitää yhtä paljon, mutta kaikkien kanssa on opeteltava tulemaan toimeen.

Se iski minuun ja se iskee tänäkin päivänä sekä mielestäni se iskee myös tähän vallitsevaan aikaa erittäin sopivasti.

On varmasti yhtä monta mielipidettä kuin ihmistä. Se vain on asia jota kukaan ei voi muuttaa vaikka kuinka yrittäisi. On varmasti niin että emme pidä kaikista ihmisistä yhtä paljon koska mielipiteet ja se miten toimimme ovat erilaisia. Mutta on varmaa myös se että jokainen ihminen on yhtä arvokas. 

Lapsille opetetaan koulussa tämä Raamatun kultainen sääntö:

 -Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.- Matteus 7:12

Tunnustaa että moni aikuinen on ainakin sen unohtanut jos on koskaan edes muistanutkaan.

Mutta me jotka Raamattua opiskelemme ja sen voimalliseen Sanaan uskomme voimme ainakin omalta osaltamme muistutella itsellemme tätäkin Matteuksen lukua ja jaetta.

Lopuksi, annetaan rakkauden vaikuttaa elämäämme ja meistä ulos päin. Ollaan me niitä jotka kohtelemme toisiamme niin kuin tahtoisimme toisten kohtelevan meitä.

Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. Johannes 15:12

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti